
Kevad 2025 tõi kaasa uue ja põneva algatuse ISIC Eesti jaoks – meie esimese ambassadoride programmi. Kolme kuu jooksul (aprill-juuni) said kaks andekat tudengit, Liisi Laus ja Karmen Palusoo, võimaluse saada ISIC brändi näoks ning tutvustada teistele tudengitele ISIC kaardi võlusid läbi autentse sisuloome.
Programmi eesmärk ja visioon
Meie peamine eesmärk oli jõuda tudengitele lähemale läbi tudengite. Kes suudab paremini rääkida tudengielu rõõmudest ja väljakutsetest kui tudengid ise? Soovisime tutvustada rohkem ISIC soodustusepakkujaid ning näidata, kuidas ISIC kaart tegelikult tudengite igapäevaelus kasulik on.
Meeskond ja rollid
Merily Jakovets – ISIC Ambassadoride koordinaator
Merily oli meie programmi südameks kolme kuu jooksul. Tema vastutuseks oli valida välja parimad kandidaadid ligi 50 taotleja seast, jälgida, et sisu oleks kvaliteetne ja brändi identiteediga kooskõlas, ning aidata ambassadoridel sisuloome ideede väljamõtlemisel. Merily oli alati toeks, kui tekkisid küsimused või mured, ja hoidis üleval meeskonna head vaimu. Tema professionaalne juhtimine ja südamlik suhtumine tagasid programmi sujuva kulgemise ning inspireerisid kogu meeskonda andma endast parima.
Liisi Laus – ISIC Ambassador
Liisi oli meie energiline ja leidlik ambassador, kes näitas, et kiirel mõtlemisel ja loovusel pole piire. Tema entusiastlik suhtumine ja võime luua autentset sisu olid imetlusväärsed. Liisi tõi alati kaasa värskeid ideid ja positiivset energiat, mida on alati ühes heas meeskonnas vaja.
Karmen Palusoo – ISIC Ambassador
Karmen tõi programmi kaasa muusikalise tausta ja autentse lähenemise. Karmen näitas suurepäraselt, kuidas saab ühendada isiklikke huvialasid brändi sõnumitega, luues sisu, mis on nii meeldejääv kui ka mõjus. Tema pühendunud töö ja professionaalne suhtumine tegid temast täiusliku eeskuju tulevastele ambassadoritele.

KOOSTÖÖPARTNERID
Meie ambassadorid said teha koostööd kaheksa põneva ettevõttega, kes kuuluvad ISIC soodustuste võrgustikku. Ambassadorid lõid videoid, pilte ja muud sotsiaalmeedia materjali.
TAGASISIDE
Mida ütlevad koostööpartnerid?
Photopoint: “Minu poolt ainult kiidusõnad – tegite väga toreda video ja Karmen jäädvustas ühekordse kaameraga kenad pildid.”
Sokisahtel: “Meil oli väga tore influkas. Kõik 5+”
Gustav & Werner Cafe: “Oleme tänulikud toreda koostöö eest. Jäime rahule ambassadoridega ning oleme tänulikud, et nad külastasid meie kohti. Igal saadikul on oma käekiri!”
Poke Bowl: “Aitäh! Väga mõnusad pildid!”
Rahva Raamat:
Brain Games:
Eva Sushi:
KOGEMUSINTERVJUUD
Merily:
1. Mida sa õppisid olles ISIC ambassadoride koordinaator?
Ma sain veelgi selgemalt aru sellest, kui oluline on kommunikatsioon ning suhtlus. Seda nii koosööde tegemisel, nende kavandamisel kui ka ambassadoride huvidega arvestamisel. Kui meeskonnas on usaldusväärne ja hea kommunikatsioon, siis on kõigil ka mugav küsida abi, rääkida probleemidest ning avaldada arvamust.
2. Mis oli sinu lemmikseiklus või -juhtum?
Minu lemmikuks oli see, kui mõlemal ambassadoril tuli paari päevaste vahedega koostöid tehes ette väike takistus, ühel filmikaamera läbi turvakontrolli laskmine ning teisel see, et kohvik läks kinni enne kui ambassador sai sisu looma minna. Need paar päeva olid natuke tragikoomilised, sest need juhtusid nii lähestikku aga kõik siiski lõpuks laabus. Samas näitasid need seigad, et kõik probleemid on lahendatavad ja kiire kommunikatsioon päästis taaskord päeva.
3. Kas oled peale seda kogemust avastanud endas midagi uut?
Olen avastanud selle, et ka mulle meeldib sisu teha ja ettevõtetele sel viisil väärtust luua. Kui varem arvasin, et mulle sellised asjad ei meeldi, siis nüüd olen oma arvamust muutnud 🙂 .
4. Kas sa oled kohanud kedagi, kes ei teadnud ISICu soodukatest midagi? Mida neile vastasid?
Ei….mu tutvusringkond on ISICu usku 😉
5. Mõtleme tuleviku peale: kuidas saaks ISIC tudengitele veel paremini kasulik olla?
ISIC saab tudengitele veel kasulikum olla, kui teataks rohkem pakutavatest võimalustest ning miks mitte ka rohkem ISICust rääkida enne ülikooli gümnaasiumites või käia rohkem tudengitele suunatud messidel ning üritustel (tudengipäevad, suvekad, talikad jms)
Karmen:
Mida sa õppisid olles ISIC ambassador?
“Õppisin ennast rohkem usaldama ja olema autentne “mina”. Kuna sotsmeedia sisuloome võib nõuda kiiret tegutsemist ning loome- ja tööprotsessi mahutamist enda igapäeva ajagraafikusse, siis tõestasin endale, et suudan suurte projektidega oodatust kiiremini lõpuni jõuda ning et pole vaja asju liiga keeruliseks mõelda. Tuleb lihtsalt hakata tegutsema ning asi rullub loomulikult lahti. “Autentse mina” all mõtlen seda, et tuleb usaldada enda sisetunnet ning lasta enda isiksusel välja paista – see ongi see, mis muudab meid ja meie töö eriliseks, nagu iga loomingulise väljundi puhul.”
Mis oli sinu lemmikseiklus või -juhtum?
“Lemmikseiklus oli ilmselgelt Hispaania reis, mille tegi veelgi erilisemaks koostöö Photopointiga. Kes ei ole veel kursis, siis Photopoint andis mulle kaasa ühekordse kaamera, millega mul oli võimalus reisi jooksul täpselt 27 pilti teha. Kui oled ikka harjunud telefoniga iga asja kümne erineva nurga alt jäädvustama, siis on mega suur väljakutse, et üldse otsustada, milline hetk on väärt seda kaadrit ja milline mitte. Lisaks tuli arvestada veel ju valgusega, et pildid ikka võimalikult hästi lindile jääksid. Pluss, reisilt tagasi jõudes ning pilte ilmutusse viies algas eriti ärev ootusaeg. Nimelt ei teadnud ma, et selliseid kaameraid ei tohiks läbi x-ray lasta ning minu kaamera käis läbi kõikides lennu- ja rongijaamades olnud masinate. Õnneks tulid pildid ilmutuses ikkagi suurepärased välja.”
Mis oli sinu jaoks kõige väljakutsuvam?
“Huvitav väljakutse oli Rahva Raamatu koostöö tegemine. Olin selle pärast väga elevil, sest teadsin, et naudin seda protsessi täiega. Ideed lendasid ja kontseptsioon sai kiiresti kokku, aga teostuse osa oli minu jaoks uus. Ma ei olnud kunagi varem sellises pideva inimeste vooluga asukohas üksinda filminud. Kellegagi koos on ju alati lihtsam ja julgem. Enesekindluse andis muidugi see, et poe töötajad tegelikult ootasid mind ning endal oli sees uhke tunne ka, et mulle on selline ülesanne usaldatud. Seadsin siis enda väikese tri-podi riiuli peale püsti ja ühendasin oma telefoni kaamera Apple Watchiga ära – nii oli lihtne vajalikud kaadrid kätte saada. Ja ausalt öeldes ei pannud ma küll tähele, et keegi oleks mind seal tööd tehes kuidagi imelikult vaadanud. See kartus, et “Mida teised küll mõtlevad?” on pigem enda peas loodud hirm. Äkki mõni mõtles üldse, et “Oo, kui lahe sisulooja siin on!” – See on palju toredam mõte, mida endale öelda.”
Kas oled peale seda kogemust avastanud endas midagi uut?
“Ma olen seda tundund juba varemgi, aga nüüd sain asjale kinnitust, et mulle kohe väga istub selline loov töö. Noh, siinjuures võib natuke naeru kihistada, sest elukutselt muusik olles ei saa loovusest üle ega ümber. Pean sellega aga silmas just sotsiaalmeedia sisuloomet ja haldamist. Tunnen, et ideed voolavad mul kergelt ja nende teostamine paneb silma särama. Enda isiklikule kontole olen muidugi varem ikka üht-teist loonud, aga koostööd selliste oluliste ettevõtetega andsid juurde palju eneseusku ja -kindlust. Soovin seda rada nüüd ka jätkata ning päriselt sotsiaalmeedia vallas tööle hakata.”
Kas sa oled kohanud kedagi, kes ei teadnud ISIC sooduskatest midagi? Mida neile vastasid?
“Paljud minu tuttavad, kes ISIC teema vastu huvi on tundnud, on maininud, et nad ei ole nendest soodustustest üldse teadlikud olnud, või siis avastasid mõne läbi juhuse. Diskussioon jõudis pea alati sinna, et ISIC soodustusi pakkuvad ettevõtted võiksid seda avalikumalt, kohe suurelt, ja järjepidevamalt presenteerida, kas siis oma sisuloomes, veebilehtedel või poodides kohapeal. Mis muud, kui et suunasin nad kohe ISIC kodulehele soodustustega tutvuma ja muidugi mind Instagramis jälgima, kui nad seda veel polnud teinud. Aga ise tunnen tegelikult samamoodi. Olen olnud ISIC omanik juba 18-aastat (uskumatu!) – tulevase laulupeoga seoses ongi vast huvitav mainida, et tegin ISIC kaardi oma elu esimese laulupeo käigus ISIC telgis aastal 2007. Ausalt öeldes, oleksin aastate jooksul võinud palju rohkem selle kaardi võlusid kasutada, elasin pikalt samasuguses teadmatuses. Aga, mul on hea meel, et sain luua positiivset muutust ja tudengite teadlikkust pakutavate hüvede kohta tõsta! Nüüd, kui mu tudengistaatus selle aastaga läbi saab, tellin endale IYTC kaardi, vot nii!”
Mõtleme tuleviku peale: kuidas saaks ISIC tudengitele veel paremini kasulik olla?
“Oleks ju tore, kui saaks ISIC soodustusi võimalikult paljude igapäevaelu toimingute juurde tuua. Minu jaoks on üheks olulisimaks kasuteguriks näiteks ühistranspordi kuupileti soodustus, mida ma õpilasena tänu sellele saan. Aga mõtle, kui tore oleks näiteks toidupoes saada tudengisoodustust. Pensionäridele minu meelest sellist võimalust teatud kettides juba pakutakse. Ja et üldse ISIC nähtavust tõsta, siis võiks ISIC ju koolidesse sisse tungida, noh nii naljatades. Aga, kuidas siis veel kõige paremini tudengitega kontakti saada, kui mitte majas, kus nad suurema osa oma päevast veedavad. Või on see vaid muusikatudengite puhul nii, et kodus käime ainult magamas?… haha! Tegelikult on ISIC kaart ju paljudel, lihtsalt puudub teave, mis on selle kasutusvõimalused peale pangakaardiks olemise näiteks. Õpilasesindused saavad siinkohal kindlasti ise palju tööd ära teha. Äkki tuleks valida siis igasse kutse- ja ülikooli oma ISIC ambassador? Mõtteainet igatahes on!”
Liisi:
Mis sa õppisid olles ISIC ambassador/ambassadoride koordineerija?
“Sain kinnitust, et iga hea võimalus väärib proovimist. Isegi kui kõik pole alguses paigas, võib väike “miks mitte?” viia seikluse või toreda üllatuseni. Lihtsalt tegutsemine viib tihti palju ägedamate kohtadeni kui pikalt planeerimine.”
Mis oli sinu lemmik seiklus/juhtum?
“Ma nüüd ei tea kas ma seda just oma lemmikuks saan kutsuda, aga meeldejäävaim juhtum oli kindlasti Eva Sushi reelsi tehes. Nimelt olin ma oma Võru reisi viimase päeva õhtusse planeerinud selle koostöö filmimise. Hommikul helistasin ette, et olen õhtul tulemas ning kõik tundus sujuvat. Umbes kell 16:30 sain Merilylt aga teada, et Võru Eva Sushi läheb tollel päeval hoopis kell 17 kinni. Fun fact – mina olin sel hetkel umbes 45 min autosõidu kaugusel Võru linnast väljaspool ning tagasi kodu poole pidin startima järgmise päeva hommikul. Õnneks aga tuli mul üpriski kiiresti pähe, et mul on ka paar toimetust vaja järgmisel päeval Tartus ära teha ning seal peaks mul ka umbes 2 h vaba aega olema ning kuna Eva Sushi on nüüd Tartus ka, siis õnneks lõppude lõpuks läks kõik hästi.”
Mis oli sinu jaoks kõige väljakutsuvam?
“Ma arvan, et minu jaoks oli see lihtsalt oma mugavustsoonist välja astumine. Varasemalt postitasin ma oma isiklikule Instagrami kontole heal juhul 2 korda aastas, nüüd aga selle 2 kuuga 4 postitust + storyd. Ei hakka valetama, oli päris võõras tunne nii tihedalt postitada, natuke nagu lavahirm :D.”
Kas oled peale seda kogemust avastanud endas midagi uut?
“Ega ausalt midagi väga suurt ei sähvatanud. Aga võib-olla see, et kui vaja, siis olen tegelikult päris leidlik ja suudan kiiresti mõelda küll. Näiteks kogu see Eva Sushi seiklus.”
Kas sa oled kohanud kedagi, kes ei teadnud ISIC-st või soodukatest midagi? Mida neile vastasid?
“Minu tutvusringkonnas noored ikka teavad ISIC-st. Ainuke inimene, kellele sain veidikene seletada, et mis see on, oli mu vanaema.”
Mõtleme tuleviku peale: Kuidas saaks ISIC tudengitele veel paremini kasulik olla?
“Miks mitte rohkem live-sündmusi, tudengipidusid või spetsiaalseid kinoseansse? Tudengid armastavad uusi kogemusi – anna neile lihtsalt põhjus kohale tulla.”
TULEVIKUPLAANID
Esimene ISIC ambassadoride programm oli suurepärane katse, mis näitas, kui võimas on autentne tudengipõhine lähenemisviis! Programmi käigus loodud sisu jõudis tuhandetele tudengitele ning tõi esile ISIC soodustuste mitmekesisuse viisil, mida ainult tudengid ise oskavad.
Suur tänu meie esimesele ISIC ambassadoride koordinaatorile Merilyle ja esimestele ambassadoridele Liisile ja Karmenile, kes astusid julgelt tundmatusse ja aitasid luua midagi täiesti uut. Samuti täname kõiki koostööpartnereid, kes usaldasid meie noori ambassadoreid ja andsid neile võimaluse end tõestada.
Ootame põnevusega järgmist hooaega ja uusi nägusid, kes tahavad saada ISIC brändi esindajateks!
Ambassadoride programmi kohta loe lähemalt SIIT!